(Су)спільна "Платформа"
Іспанські трилери і фільми жаху стали ковтком свіжого повітря в наш час, коли засилля Голлівуд породжує безліч однотипних стрічок. Варто тільки одному фільму "вибитись", стати успішним, і заради прибутку створюються продовження цих кінокартин або такі собі "варіанти на тему". Та от питання якості такого продукту залишаєтся відкритим.
Інша справа трилери і хорори з Іспанії - це така собі "нова хвиля" в цих жанрах. Більшість із них мають, якщо не оригінальні сюжеті, то оригінальне бачення тієї чи...
Читать полностью
Іспанські трилери і фільми жаху стали ковтком свіжого повітря в наш час, коли засилля Голлівуд породжує безліч однотипних стрічок. Варто тільки одному фільму "вибитись", стати успішним, і заради прибутку створюються продовження цих кінокартин або такі собі "варіанти на тему". Та от питання якості такого продукту залишаєтся відкритим.
Інша справа трилери і хорори з Іспанії - це така собі "нова хвиля" в цих жанрах. Більшість із них мають, якщо не оригінальні сюжеті, то оригінальне бачення тієї чи іншої теми. Ба, навіть філософське ("6 фільмів, які не дадуть вам заснути", "Притулок", "Під час грози").
І от ще один чудовий фільм з цієї сонячної країни. Сюжетно він нагадує такі стрічки (щоправда, не іспанські та все ж), як "Коло","Потяг до Пусана" і, може меншим чином, "Експеримент" та "Що б ви зробили..".
Варто зазначити, що це не просто антиутопія, як її вже охрестили деякі критики, - це фільм-притча (мова йде про "соціальний ліфт"). Піднятися з низів майже неможливо - ніхто згори не стане вам допомогати. Щоправда, можна "спуститися" до низу на платформі, що спускає їжу згори вниз. Але чим нижче спускаєшся, тим частіше стаєш свідком жахливих речей - вбивства і канібалізм.
Платформа з їжею, що спускається вздовж прольоту - це наші економічні ресурси, які розділяються нечесно. Тому ті, що знаходяться на найвищих щаблях дістають найсмачніші і майже цілі страви (найбільше пощастило, очевидно, людям з першого рівня).
А тим, хто перебуває на найнижчих щаблях дістається битий, брудний посуд - "мешканці" верхніх ярусів з'їдають більше ніж їм треба.
Головний герой Горенг (один з учасникі цього експерименту) звертає увагу на несправедливість такого стану речей. Його сусід на це підозрілого і зневажливого запитує: "Ти що - комуніст?".
Сусід Горенга - Тримагасі - типовий цинік, паразит, що готовий на все аби вижити. При цьому він зневажає інших людей. Тримагасі мочиться на нижні поверхи, а на запитання Горенга, чи сподобалось би йому, якби це робили "мешканці" верхніх ярусів, він відповідає, що ті теж так роблять.
За кілька місяців Горенга встигає змінити кількох сусідів і побувати на різних рівнях багатоповерхової споруди.
Після того, як Горенг випрорбовує всі можливі способи змінити стан речей, залишається найрадикальніший - насильство. На жаль частина людей тільки його і розуміє.
Спускання на платформі з їжею перетворюється для Горенга в справжній катабазис - сходження в пекло.
У фільмі зміна цього стану речей залежить і від адмінстрації, яка керує цією експериментальною спорудою. Проте змінити щось можна тільки в тому випадку, якщо всі мешканці багатоповерхової споруди зможуть відправити "на гору" послання. Сенс цього послання в тому, що вони навчилися думати не тільки про себе, а й про інших.
Цікаво, фільм сприймається алегорично, тоді хто ж та "адмінстрація" на горі? Природа? Бог?
платформу сняли баски, очень крутые люди, очень бедные и очень гордые, фильм имеет глубокий политический смысл: испанцы испражняютсяна басков, баски пытаются отделиться от Испании и вернуть свою страну уже лет пятьсот, они под испанской оккупацией, у них своя армия ЭТА считается террористической
фильм - политический манифест о борьбе басков с оккупантами испанцами
негр в фильме олицетворяет рабство в котором баски находятся у испанцев, поэтому негр помогает баску сломать систему
удивительно, как этот фильм испанская цензура пропустила в 2018 году, это фильм о революции баскских сепаратистов
этажи - это испанские колонии, косоглазая - из колоний
книга, которую чувак с собой взял - дон кихот сражавшийся с мельницами - сломать систему