Шекспір, що не вписався у сучасність.
Знову Шекспір у сучасній обгортці.? Та ще і як режисерський дебют Ральфа Файнса, котрий одночасно зіграв у ньому головну роль.? Мода на Шекспіра - вона така - є щось пов'язане - добре, немає - теж непогано, ніхто не сумує.
Фільми, близькі до джерела творчості згаданого митця, насправді не можуть бути дуже поганими, хоча би з-за самого тексту, дуже вже він яскраво викладений. Все одно, магічна промова та думки, вбудовані у неї, тягнуть загальний зміст, яким би слабким він не був. Класичний геній, що тут мовити... Глибина, що властива майже всім його творам, навіть не найвідомішим, знову і знову змушує поклоніння перед цим автором.
Так от, "Коріолан" розповідає про талановитого римського полководця Гнея Марція, безстрашного воїна, але далекого від інтриг та підкилимних ігор, через що він і постраждав, аж до вигнання з Риму. Тож, палаючи від гніву, Гней приєднується, поступаючись принципами, до давнього ворога Тулла Ауфідія в обличчі Джерарда Батлера. Далі починається шлях помсти та смерті...
Все це у картині Файнса представлено за сучасним манером криміналу: вогнепальна зброя, стрілянини, костюми згідно епохи, ток-шоу тощо. Чесно кажучи, досить незрозуміле та не зовсім виправдане рішення: стародавній шекспірівський текст часом виглядає досить вичурним та манерним в оточенні сьогодення. Думки першоджерела все ще актуальні та гострі для нашого покоління, але метод їх ствердження обраний досить грубо. Сюжет стрічки також не світить якимись особовими знахідками, старанно слідкуючи за оригіналом, і лише актори відпрацьовують переконливо. Крім згаданих, котрі виконують головні ролі, можна відзначити незрівнянну Ванессу Редгрейв, Джессіку Честейн та Браяна Кокса.
Як підсумок: для дебюту - задовільно. Стрічка є вторинною, її можна тільки слухати, майже нічого не втрачаючи. Файнс нічого не зіпсували, але й абсолютно нічим не посилив дію оригінальної пєси на свідомість глядачів. "Коріолан" не мав успіху у прокаті та визнання від суспільства.